شماره ركورد :
1820
شماره راهنما :
KA-ESED1827
نويسنده :
زهرا اكرمي ابرقوئي
عنوان :
اثربخشي آموزش ايمن‌سازي تربيتي-اجتماعي بر اساس آموزه‌هاي قرآني بر همدلي و مشكلات درونيسازي شده دانش‌آموزان دختر پايه ششم ناحيه دو شهر يزد
عنوان به انگليسي :
The effectiveness of socio-educational immunization training based on Quranic teachings on empathy and internalized problems of sixth grade female students in the second district of Yazd
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
آموزش ابتدايي
تاريخ دفاع :
1401/07/19
استاد راهنما :
سيد كاظم علوي لنگرودي
موضوع ها :
علوم تربيتي
چكيده :
پژوهش حاضر باهدف اثربخشي برنامه‌ايمن‌سازي تربيتي – اجتماعي مبتني بر آموزه‌هاي قرآني بر همدلي و مشكلات دروني سازي شده دانش‌آموزان دختر پايه ششم ناحيه دو شهر يزد انجام گرفت. اين پژوهش از لحاظ هدف كاربردي و از نظر شيوه اجرا نيمه آزمايشي با طرح پيش-آزمون-پسآزمون همراه با گروه كنترل بود. جامعه آماري پژوهش كليه دانش‌آموزان دختر پايه ششم ناحيه دو شهر يزد به تعداد 850 نفر بود كه به روش در دسترس 30 نفر از دانش‌آموزان دختر پايه ششم دبستان دخترانه زكيه شهر يزد به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده و بر مبناي ملاك هاي ورود به دو گروه معادل تقسيم شدند با گزينش تصادفي در دو گروه آزمايش و كنترل جايگزين شدند. گروه آزمايش طي 12 جلسه 60 دقيقهاي آموزش ايمن‌سازي تربيتي-اجتماعي مبتني بر آموزه‌هاي قرآني را دريافت كردند و در اين فاصله گروه كنترل هيچ مداخلهاي دريافت نكردند. به منظور جمعآوري داده‌ها از پرسشنامه همدلي بهر-تحليل بهر آيونگ و همكاران (2009) و سياهه رفتاري كودك آخنباخ (1991) استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون كوواريانس چندمتغيري تجزيه‌وتحليل شدند. نتايج حاصل از تحليل كوواريانس چند متغيري نشان داد بين گروه آزمايشي و گروه كنترل از نظر متغيرهاي وابسته در مرحله پس‌آزمون تفاوت معني‌داري وجود دارد (05/0>P). يافته‌هاي اين پژوهش نشان داد كه آموزش ايمن‌سازي تربيتي – اجتماعي مبتني بر آموزه‌هاي قرآني بر افزايش همدلي و كاهش مشكلات دروني سازي شده دانش‌آموزان دختر پايه ششم ناحيه دو شهر يزد اثربخش است.
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/22
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت