شماره راهنما :
KA-HSD1901
عنوان :
اثربخشي آموزش اكتشافي هدايت شده بر انگيزش پيشرفت و اشتياق تحصيلي در دانش آموزان دوره دوم ابتدايي شهرستان ورزنه
عنوان به انگليسي :
The effectiveness of guided discovery education on the motivation to progress and academic enthusiasm in the students of the second year of elementary school in Varzane city
نام درس :
اموزش و بهسازي منابع انساني
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
استاد راهنما :
احمد حاجي مرادي
موضوع ها :
اموزش و بهسازي منابع انساني
چكيده :
هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش اكتشافي هدايت شده بر انگيزش پيشرفت و اشتياق تحصيلي در دانش آموزان دوره دوم ابتدايي شهرستان ورزنه بود. روش پژوهش حاضر نيمه آزمايشي با استفاده از طرح پيش آزمون و پس آزمون همراه با گروه آزمايش و كنترل مي باشد.جامعه آماري اين پژوهش شامل تمامي دانش آموزان پايه ششم دوره ابتدايي شهرستان ورزنه اصفهان به تعداد 600 نفر كه در سال 1402 مشغول به تحصيل هستند، بود. نمونه به صورت در دسترس انتخاب شد، به اين صورت كه از بين مدارس دوره ي ابتدايي شهرستان ورزنه اصفهان، دو مدرسه دخترانه (شهيد تقي پور ورزنه گروه آزمايش و دبستان شكوه ورزنه گروه كنترل)انتخاب و از هر مدرسه يك كلاس پايه ششم انتخاب شد كه يك كلاس 15 گروه كنترل و يك كلاس 15 نفري گروه هاي آزمايشي بود و پرسشنامه هاي انگيزه پيشرفت هرمنس (1970)، اشتياق تحصيلي فردريكز، بلومنفيلد، پاريس (2004) روي آنان اجرا شد و داده ها با استفاده از روش آماري تحليل كواريانس تجزيه و تحليل شدند. نتايج نشان داد كه آموزش اكتشافي هدايت شده بر افزايش انگيزش پيشرفت در دانش آموزان تاثير مثبت معنادار داشته و موجب افزايش آن شده است. همچنين نتايج نشان داد كه آموزش اكتشافي هدايت شده بر افزايش اشتياق تحصيلي در دانش آموزان تاثير مثبت معنادار داشته و موجب افزايش آن شده است.
تاريخ ثبت مدرك :
1403/07/24
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي