شماره ركورد :
274
شماره راهنما :
KA_BFM274
نويسنده :
مسلم خواجه رضايي
عنوان :
بررسي تاثير ويژگي هاي منبع پيام بر نگرش به برند و قصد خريد با توجه به نقش نگرش نسبت به تبليغات (بازرگاني گرايش مالي11)
عنوان به انگليسي :
Investigating the effect of Messege resource characteristicson brand attitude and purchase intention by considering the role of attitude toward advertising
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
مديريت بازرگاني
تاريخ دفاع :
1397/10/15
استاد راهنما :
امير رضا كنجكاو منفرد
استاد مشاور :
سعيد سعيدا اردكاني
موضوع ها :
منبع پيام(تائيد كننده) - نگرش نسبت به تبليغات - نگرش به برند - قصد خريد
چكيده :
امروزه بسياري از نهادها و سازمان هاي فعال در امر توليد و ارائه خدمات به منظور افزايش هر چه بيشتر ميزان فروش خود در تلاش بوده اند تا رويكرد متمايزي را در زمينه تبليغات و معرفي محصولات خود اتخاذ نموده و در همين راستا از افرادي كه به نوعي مشهور قلمداد مي شوند؛ استفاده نموده اند. افراد مشهور و شناخته شده در سطح داخلي و بين المللي اين قابليت را دارند تا اثربخشي تبليغات را ارتقا داده و بر نوع نگرش و ديدگاه مخاطبين نسبت به برند تاثير داشته كه اين امر در نهايت مقاصد و گرايش هاي رفتاري آنها را در ارتباط با امر خريد تغيير خواهد داد. هدف از پژوهش پيش رو بررسي تاثير ويژگي هاي منبع پيام بر نگرش به برند و قصد خريد با توجه به نقش نگرش نسبت به تبليغات مي باشد. اين پژوهش از حيث هدف به صورت كاربردي و از نظر ماهيت و روش پژوهش، توصيفي از نوع همبستگي به صورت پيمايشي است. جامعه آماري، شامل مشتريان برند موبايل سامسونگ در استان يزد بوده كه تبليغات شركت را مشاهده نموده اند. تعداد 197 نفر بر اساس روش نمونه گيري در دسترس در اين پژوهش مشاركت داشته اند. ابزار گردآوري داده‌ها، پرسشنامه استاندارد ، تجزيه و تحليل داده‌ها ، آزمون فرضيه‌ها با استفاده از نرم افزارهاي SPSS21 ، روش مدل‌سازي معادلات ساختاري و نرم افزار PLS Smart2 انجام شده ‌است. نتايج حاصل از پژوهش حاكي از اين است كه ويژگي هاي منبع پيام بر نگرش نسبت به تبليغات تاثير مثبت و معناداري داشته اين در حالي است كه نگرش نسبت به تبليغات بر نگرش به برند تاثير معناداري داشته و رابطه آن با قصد خريد معنادار نمي باشد. نگرش به برند به شكل مثبت و معنادار بر قصد خريد تاثير دارد. نگرش نسبت به تبليغات در رابطه بين ويژگي هاي منبع پيام و نگرش نسبت به برند نقش ميانجي را ايفا نموده و نقش ميانجي گري آن در رابطه بين ويژگي هاي منبع پيام و قصد خريد مورد تاييد قرار نگرفته است. در نهايت نگرش نسبت به تبليغات با در نظر داشتن نقش ميانجي نگرش به برند بر قصد خريد تاثير دارد.
تاريخ نمايه سازي :
1397/10/30
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
شماره مدرك :
274
تاريخ ثبت مدرك :
1402/11/28
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت