شماره ركورد :
31
شماره راهنما :
KA_BFM31
نويسنده :
مهدي نجاري
عنوان :
تاثير سرمايه گذاري رابطه اي بر وفاداري رابطه اي بر وفاداري رابطه اي مشتريان بانك(بازرگاني گرايش مالي15)
عنوان به انگليسي :
The Effect of relationship investment on customer relationship loyalty (Case of study:Caspian Credit Institution)
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
مديريت بازرگاني
تاريخ دفاع :
1396/08/03
استاد راهنما :
محمود نادري بني
استاد مشاور :
حبيب انصاري ساماني
موضوع ها :
سرمايه رابطه اي - رضايت - وفاداري -اعتماد
چكيده :
پژوهش حاضر با هدف تاثير سرمايه گذاري رابطه اي بر وفاداري رابطه اي مشتريان در موسسه اعتباري كاسپين انجام شده است. اين پژوهش از لحاظ هدف، كاربردي و از لحاظ ماهيت و نحوه اجرا، توصيفي-پيمايشي است. جامعه آماري اين پژوهش كليه مشتريان موسسه اعتباري كاسپين يزد است. از آنجا كه جامعه آماري زياد است، با استفاده از فرمول كوكران نمونه‌اي به حجم 384 نفر انتخاب شد. ابزار گردآوري داده ها، پرسشنامه محقق ساخته شامل 5 بعد و 18 سوال است كه بر اساس طيف پنج درجه ليكرت تنظيم شده است. روايي پرسشنامه با روش روايي محتوي تاييد شد؛ همچنين ضريب آلفاي كرونباخ برابر با 782/0 بدست آمد كه نشان مي دهد پرسشنامه از پايايي مطلوبي برخوردار است. نرمال بودن داده‌ها با استفاده از آزمون كولموگروف-اسميرنف مورد تاييد قرار نگرفت. براي تجزيه و تحليل داده‌ها از روش حداقل مربعات جزئي استفاده شد. نتايج حاصل از آزمون فرضيات نشان داد كه سرمايه گذاري رابطه اي بر اعتماد تاثير مثبت و معنادار دارد؛ سرمايه گذاري رابطه اي بر رضايت رابطه اي تاثير مثبت و معنادار دارد؛ سرمايه گذاري رابطه اي بر تعهد رابطه اي تاثير مثبت و معنادار دارد؛ اعتماد بر وفاداري رابطه اي تاثير مثبت و معنادار دارد؛ رضايت رابطه اي بر وفاداري رابطه اي تاثير مثبت و معنادار دارد؛ تعهد رابطه اي بر وفاداري رابطه اي تاثير مثبت و معنادار دارد. در پايان بر اساس يافته‌ها، پيشنهاداتي كاربردي و تحقيقاتي ارائه شده است.
تاريخ نمايه سازي :
1397/10/22
نام نمايه ساز :
حيدري
شماره مدرك :
31
تاريخ ثبت مدرك :
1402/11/28
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت