عنوان :
بررسي تاثير خدمات الكترونيك بر مدت زمان فرآيند خدمت رساني به بيمه شدگان در سازمان تامين اجتماعي(مورد كاوي: سازمان تامين اجتماعي شعبه خوراسگان اصفهان)(مديريت سيستم و بهره وري52)
عنوان به انگليسي :
studing the effect of electronic services on serving process duration to the insured in social security organization branch of esfahan khorasgan)
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
مديريت سيستم و بهره وري
استاد راهنما :
يحيي زارع مهرجردي
استاد مشاور :
محمد صابر فلاح نژاد
موضوع ها :
تاثير، زمان، زمان پاسخگويي، خدمات الكترونيك، فناوري اطلاعات، مديريت فرايند
چكيده :
دنياي امروز با پيشرفت هاي روز افزون تكنولوژي روبرو مي باشد و هر روز بيش از روز قبل از فناوري اطلاعات در برآورده كردن نيازهاي جامعه استفاده مي شود. از طرف ديگر نگاه به بهره وري در انجام امور بسيار دقيق تر و موشكافانه تر از قبل شده است و به اهميت بالا بردن شاخص هاي بهره وري توجه ويژه مي شود. امروزه يكي از راه هاي بهبود شاخص هاي بهره وري در كشورهاي توسعه يافته استفاده از تكنولوژي هاي روز مانند فناوري اطلاعات مي باشد.
همان طور كه مي دانيم شاخص هاي بهره وري از جمله زمان و هزينه در سازمان هاي كشورمان در شرايط مناسبي قرار ندارند. سازمان تامين اجتماعي نيز كه در اين تحقيق مورد بررسي قرار گرفته است از اين امر مستثني نمي باشد. به همين دليل در تحقيق به عمل آمده، به بررسي تاثير استفاده از خدمات الكترونيك به ويژه خدمات الكترونيك تحت وب بر يكي از شاخص هاي مهم بهره وري كه زمان مي باشد در سازمان تامين اجتماعي شعبه خوراسگان اصفهان پرداخته ايم، تا بتوانيم تاثير استفاده از اين خدمات را بر مدت زمان خدمت رساني در اين سازمان نشان دهيم. جامعه آماري در اين تحقيق كاركنان تامين اجتماعي شعبه خوراسگان اصفهان مي باشند.
در اين تحقيق براي جمع آوري داده ها از دو سري پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه شماره يك بين مديران و كاركنان شعبه خوراسگان اصفهان توزيع گرديد تا نظرات آنها را در ارتباط با تاثير خدمات الكترونيك در سازمان جويا شويم. پس از آن يك وب سايت آزمايشي طراحي كرديم كه از طريق آن 9 فرآيند خدمت رساني اصلي سازمان قابل انجام بود. سپس كارمندان و خبرگان سازمان را با نحوه كاركرد وب سايت آشنا نموده و توسط پرسشنامه شماره دو نظراتشان را در ارتباط با اين روش خدمات الكترونيك و تاثير آن بر سازمان جويا شديم. اين تحقيق از نظر روش توصيفي به شمار مي آيد كه به شيوه پيمايشي انجام شده است.در اين تحقيق براي تجزيه و تحليل داده هاي بدست آمده از پرسشنامه ها از نرم افزار SPSS22 استفاده نموديم. پس از تجريه و تحليل داده ها و مقايسه زمان انجام خدمات در حالت عادي با زمان انجام آنها از طريق وب سايت به اين نتيجه رسيديم كه خدمات الكترونيك به ويژه خدمات الكترونيك تحت وب، بر زمان خدمت رساني در سازمان تامين اجتماعي تاثير بسزايي دارد و در نهايت براي كاركرد بهتر و پيشرفت اين خدمات پيشنهاداتي را ارائه نموديم.
تاريخ نمايه سازي :
1397/10/23
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
تاريخ ثبت مدرك :
1402/09/25
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي