نويسنده :
مصطفي آخوند پور
عنوان :
بررسي و مقايسه تطبيقي عوامل موفقيت هوش رقابتي در خوشه هاي مختلف صنايع كوچك با استفاده از ANPفازي و TOPSIS فاري (مطالعه موردي : صنايع كوچك شهرك صنعتي يزد)(م ديريت سيستم و بهره وري32)
عنوان فرعي :
reviews and comparative success factors of competitive intelligence in clusters of small industries using fuzzy ANP and fuzzy TOPSIS CASE STUDY: SMALL INDUSTRIES LOCATED IN THE INthe industrial town of yazd
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
استاد راهنما :
احمد صادقيه
استاد مشاور :
محمد صابر فلاح نژاد
موضوع ها :
صنايع كوچك، هوش رقابتي، تحليل سلسله مراتبي، مزيت رقابتي، منطق فازي، فرآيند تحليل شبكه اي
چكيده :
چكيده
افزايش شديد رقابت و رشد سريع دسترسي به اطلاعات و جهاني شدن، شركت ها را مجبور به پايش
محيط كسب و كار، اتخاذ تصميم و واكنش سريع در قبال فرصتها و تهديدات روزمره نموده است. موفقيت
فردا در عرصه كسب و كار از آن سازمانهايي است كه بصيرت و آگاهي بيشتري نسبت به خود و محيط
رقابت داشته باشند . امروزه سازمانها براي اينكه بتوانند در محيط به شدت رقابتي به حيات اقتصادي خود
ادامه دهند به ابزارهاي جديدي جهت تصميمسازي و تصميمگيري نياز دارند، از جمله اين ابزارها هوش
رقابتي است كه در سطح جهان و در بين شركتها به سرعت روبه رشد بوده و در حال تبديل شدن به
معياري است كه بتواند مديران شركتها و سازمانها را در اخذ تصميمات هوشمندانه و در مديريت استراتژيك
ياري دهد. افزايش هوش رقابتي موجب ميشود سازمانها، اطلاعات محيط اطراف خود را سريعتر و با دقت
بيشتري تجزيه و تحليل كنند و نتايج حاصل را ذخيره و در مواقع مقتضي در دسترس تصميمگيرندگان قرار
دهند. بر اساس مرور ادبيات صورت گرفته تاكنون پژوهشي به بررسي دقيق عوامل كليدي موفقيت هوش
رقابتي روي صنعتي خاص و براساس منطق فازي نپرداخته است، در اين پژوهش عوامل كليدي موفقيت
هوش رقابتي در صنايع نساجي و الكترونيك شناسايي و سپس با استفاده از تكنيكهاي TOPSIS فازي و
ANP فازي اولويت بندي شده سپس بر اساس روش شمارش بردا نتايج اين دو روش تلفيق ميگردد، در
نهايت با توجه به اولويت هاي بهدست آمده راهكارهايي براي ارتقاء سطح هوش رقابتي به تفكيك هر صنع
تاريخ نمايه سازي :
1397/10/23
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
تاريخ ثبت مدرك :
1402/10/12
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي