عنوان :
شناسايي و رتبه بندي مولفه هاي دانشگاه سازماني (مورد مطالعه: دانشگاه علمي كاربردي شهيد دهقان پور جيرفت )(مديريت سيستم و بهره وري3)
عنوان به انگليسي :
Identification and ranking of corporate university Case study: Jiroft,s University of Applied Science
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
استاد راهنما :
غلامرضا بردبار
استاد مشاور :
مهدي المدرسي
موضوع ها :
دانشگاه سازماني - دانشگاه علمي كاربردي - يادگيري - آموزش - تاپسيس - ساو
چكيده :
چكيده
مفهوم دانشگاه سازماني يك مفهوم نسبتا جديد محسوب مي شود و تمركز اصلي آن نيز بر
روي ارتباط بين توسعه منابع انساني و راهبردهاي توسعه منابع انساني است، هم چنين دانشگاه هاي
سازماني نقش اساسي در يادگيري سازماني و مديريت دانش در سازمان ايفا مي كنند. باتوجه به
اينكه در دانشگاه هاي سازماني، آموزش اعضا و منابع انساني موجود در سازمان در مركز توجه قرار
دارند، اهميت و ضرورت ايجاد دانشگاه هاي سازماني باتوجه به نظريه سرمايه انساني نيز قابل توجيه
است، به اين ترتيب به سرمايه گذاري بر روي منابع انساني و همچنين، باعث بهره وري بيشتر آنها
در آينده خواهدشد. هدف اين پژوهش شناسايي و رتبه بندي مولفه هاي دانشگاه سازماني در
دانشگاه علمي كاربردي شهيد دهقان پور شهر جيرفت است. روش اين پژوهش از جهت هدف
كاربردي كه به صورت توصيفي- پيمايشي انجام يافته است. جامعه آماري پژوهش را كاركنان دانشگاه
علمي كاربردي شهيد دهقان پور شهر جيرفت تشكيل مي دهند. جهت جمع آوري داده ها از ابزار
پرسشنامه استفاده گرديد؛ عناصر توسط خبرگان و با استفاده از روش دلفي فازي شناسايي شدند.
در مرحله بعد داده ها با استفاده از روش هاي تاپسيس، تحليل سلسله مراتبي) AHP ( و ساو) SAW )
وسايرروش هاي پيشرفته پژوهش عملياتي مورد تجزيه وتحليل قرارگرفت.
يافته هاي پژوهش نشان مي دهد كه مهم ترين مولفه دانشگاه سازماني توسعه كارراهه شغلي
با تاكبد بر شايستگي ها و قابليت ها است و مولفه مديريت ارتباط با مشتريان و تامين كنندگان،
واحد آموزشي جديد، مديريت تغيير و در رده هاي بعدي قرار مي گيرند.
كلمات كليدي: دانشگاه سازماني، دانشگاه علمي كاربردي، يادگيري، آموزش، تاپسيس
تاريخ نمايه سازي :
1397/10/23
تاريخ ثبت مدرك :
1402/10/10
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي