شماره ركورد :
43
شماره راهنما :
KA_BFM43
نويسنده :
سهيلا صحاف نيا
عنوان :
بخش بندي شبكه هاي عصبي مصنوعي، در سطح بانكهاي ملي شهر يزد (بازرگاني گرايش مالي19)
عنوان به انگليسي :
Segmentation of Bank Customers Using Artificial neural Networks at the Level of National Banks of Yazd
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
مديريت بازرگاني
تاريخ دفاع :
1396/06/29
استاد راهنما :
علي مروتي
استاد مشاور :
عليرضا ناصر صدر آبادي
موضوع ها :
خوشه بندي - مشتريان - بانك ملي - شبكه عصبي مصنوعي - تحليل تمايزي
چكيده :
خوشه‌بندي مشتريان يا بخش‌بندي بازار يكي از اساسي‌ترين مفاهيم در بازاريابي است. انتخاب روش بخش‌بندي به‌طور مستقيم بر تجارت تأثير خواهد گذاشت. بخش‌بندي بازار، اگر به‌طور صحيح استفاده شود، مربوط به فهم نيازهاي مشتريان است. بنابراين، به اين موضوع مرتبط است كه چگونه خواستار يك كالا يا كالاي ديگر شوند. اين بينش، گروه‌هايي از مشتريان را تشكيل مي‌دهد كه درك يكساني دارند و يا معيارهاي ارزشي يكساني دارند. يك شركت بايد قادر باشد بفهمد چه گروهي از مشتريان، مناسب‌ترين مشتري است و چه كالا و خدمتي نيازهاي گروه منتخب را پاسخ گويند. بنابراين، هدف اوليه بخش‌بندي بايستي اين باشد كه مشترياني كه قصد عرضه خدمت به آن‌ها را داريم به دست آورده و حفظ كنيم پژوهش حاضر از نوع پژوهش توصيفي- پيمايشي مي باشد كه در پي بخش‌بندي مشتريان بانك ملي با استفاده از شبكه‌هاي عصبي مصنوعي مي باشد در اين پژوهش براي گردآوري داده‌هاي مورد استفاده از پرسش‌نامه استفاده شده است. مرجع جواب‌گويي به سؤالات پرسش‌نامه مشتريان مراجعه‌كننده در تمام شعب بانك ملي شهر يزد بوده‌اند. براي دسته‌بندي مشتريان بانك از روش شبكه‌هاي عصبي مصنوعي و به‌صورت مشخص شبكه عصبي رقابتي و مدل همينگ استفاده شده، پس از اجراي ساز و كار احيا در نرم افزار Matlab، تحليل شبكه‌هاي عصبي در نرم افزار SPSS اجرا شده است در اين پژوهش كه براي خوشه‌بندي مشتريان بانك انجام گرفت، دو روش شبكه‌هاي عصبي مصنوعي و روش آماري وارد استفاده شد. براي بررسي ميزان صحت اين دو روش از تحليل تمايزي استفاده شده است. با كمك اين روش ميزان صحت شبكه عصبي مصنوعي 9/87 درصد و روش وارد 60 درصد تعيين شد.
تاريخ نمايه سازي :
1397/10/23
نام نمايه ساز :
حيدري
شماره مدرك :
43
تاريخ ثبت مدرك :
1402/11/28
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت