شماره ركورد :
47
شماره راهنما :
ISM47
نويسنده :
محمدرضا دامكي علي آباد
عنوان :
ارزيابي اثر بخشي ابزارهاي تبليغاتي صرفه جويي در مصرف برق با استفاده از مدل AIDA(مديريت سيستم و بهره وري23)
عنوان به انگليسي :
eva‎luating the effectiveness of advertising tools in electricity consumption by using the AIDA model
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
صنايع
تاريخ دفاع :
1395/12/17
استاد راهنما :
محمدصالح اوليا
استاد مشاور :
محمد علي وحدت
موضوع ها :
جلب توجه - ايجاد علاقه - تمايل - اقدام - اثربخشي تبليغات
چكيده :
يكي از مهم ترين شاخصه هاي توسعه اقتصادي يك كشور نهادينه شدن فرهنگ صرفه جويي در تمامي موارد، به ويژه صرفه جويي در مصرف برق است. برق به عنوان يكي از حامل هاي انرژي تاثيرات مستقيم و غير مستقيم زيادي بر زندگي انسان ها و جامعه دارد. لذا صرفه جويي در مصرف آن زمينه ساز رشد اقتصادي سريع تر مي شود. در اين پژوهش به ارزيابي اثربخشي ابزارهاي تبليغاتي صرفه جويي در مصرف برق شركت توزيع برق شهر يزد با استفاده از مدل چهار سطحي AIDA پرداخته مي شود. جامعه آماري مورد مطالعه را كارمندان ادارات دولتي شهر يزد، تشكيل مي دهند. داده هاي لازم با استفاده از پرسش نامه 48 سوالي به روش نمونه گيري تصادفي ساده گردآوري شد. روايي پرسش نامه با استفاده از نظر خبرگان تاييد شد و پايايي آن 977. 0 به دست آمد. نتايج نشان داد كه هر چند تبليغات صرفه جويي در مصرف برق باعث جلب توجه مخاطبين شده است، اما در آن ها علاقه و تمايل خاصي ايجاد نمي كند و منجر به اقدام و عمل در صرفه جويي مصرف برق نمي شود. بنابراين با توجه نتايج به دست آمده تبليغات صرفه جويي در مصرف برق از اثربخشي لازم برخوردار نبوده است. همچنين تاثير متغيرهاي سن، جنسيت، وضعيت تاهل، تعداد افراد خانوار و سطح تحصيلات بر اثربخشي تبليغات نشان داد كه اين متغيرها بر سطح اثربخشي تبليغات تاثير معناداري ندارند.همچين نتايج نشان داد كه اولويت بندي مخاطبين از ابزارهاي تبليغاتي به ترتيب عبارتند از: تلويزيون، تبليغات پشت قبض برق، تبليغات محيطي، راديو، تبليغات اينترنتي و روزنامه و مجله.
تاريخ نمايه سازي :
1397/10/23
نام نمايه ساز :
حيدري
شماره مدرك :
47
تاريخ ثبت مدرك :
1402/10/10
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت