-
شماره رکورد
847
-
عنوان
كارگاه آقاي محمدعلي اسماعيل زاده: 1- تفكر سيستمي - آشنايي با مدل هاي ذهني و نقش آن در تصميم گيري و يادگيري جمعي. 2- تفكر سيستمي - استفاده از بازي براي درك ساختارهاي موثر در تخريب محيط زيست: 12/6/1393
-
نام نرم افزارها
كارگاه آقاي محمدعلي اسماعيل زاده: 1- تفكر سيستمي - آشنايي با مدل هاي ذهني و نقش آن در تصميم گيري و يادگيري جمعي. 2- تفكر سيستمي - استفاده از بازي براي درك ساختارهاي موثر در تخريب محيط زيست : 12/6/1393
-
وضعيت نشر
كتابخانه خانه رياضيات اصفهان
-
موضوع
تفكر سيستمي
-
چکيده
1- مدل هاي ذهني در واقع تصويري در ذهن ما در مورد اين هستند كه جهان چيست و چگونه تغيير مي كند. مدل هاي ذهني همچنين به ما مي گيوند كه پديده ها را در چه بازه زماني بايد بررسي كنيم و چه محدوده اي از عوامل را براي بررسي يك مساله بايد در نظر بگيريم. ما براي تصميم گيري از اطلاعاتي كه از دنياي اطرافمان دريافت مي كنيم استفاده مي كنيم. اما تنها بخشي از اطلاعات در دسترس ما هستند و عوامل بسيار ديگري نيز باعث مي شوند كه ما همين بخش از اطلاعات را هم به درستي دريافت نكنيم. مدل هاي ذهني ما نقش مهمي در دريافت، پردازش اطلاعات و تصميم گيري بر مبناي اطلاعات دارند. مدل هاي ذهني غلط مي توانند ادراك ما از دنيا و يادگيري ما از تجربيات خودمان و ديگران را تحت تاثير قرار دهند. در اين كارگاه نقش مدل هاي ذهني در فرايند تصمين گيري و يادگيري جمعي را بررسي مي كنيم و ابزارهاي تفكر سيستمي براي بهبود مدل هاي ذهني و بهبود فرايند تصميم گيري و يادگيري جمعي را معرفي مي كنيم
2- هزاران سال است كه موجودات از نعمت هايي كه خداوند در كرده زمين در اختيارشان قرار داده است استفاده مي كنند. در طي دويست سال اخير پيشرفت تكنولوژي قدرت بسيار زيادي به انسان ها داده است. استفاده از اين قدرت اما در راستاي حفظ محيط زيست و نعمت هاي خدادادي نبوده است. به همين دليل طي اين دويست سال انسان آسيب هاي بسياري به محيط زيست زده است. خليج هاي ماهيگيري بسياري ظرفيت رشد ماهي هاي خود را از دست داده اند، جنگل ها به شدت تخريب شده اند ، .... در اين ميان اما مساله اصلي رشد تكنولوژي نيست، بلكه رويكرد انسان ها به استفاده از تكنولوژي است، انسان ها با استفاده از دانش و تكنولوژي مي توانند زندگي سالمي كه دوست دار محيط زيست باشد و توسعه پايدار را به وجود آورد رقم بزنند. همچنين با استفاده از دانش و تكنولوژي مي توانيم آلودگي هاي گذشته را از بين ببريم و كره زمين را مكان مناسب تري براي زندگي موجودات كنيم. در كارگاه هاي آموزش محيط زيست به كمك تفكر سيستمي، بازي هايي طراحي شده كه با اجراي آنها دانش آموزان مي توانند درك بهتري از اهميت محيط زيست و رابطه انسان با تكنولوژي و محيط زيست داشته باشند. همچنين دانش آموزان مي توانند نقش ساختارهاي تصميم گيري جمعي در بروز تصميم هايي كه منجر به تخريب محيط زيست مي شوند را درك كنند. در اين كارگاه برخي از اين بازي ها به معلمين معرفي مي شوند و به صورت عملي اجرا مي شوند.
-
شماره راهنما
ل100
-
لينک به اين مدرک :